Bosna i Hercegovina
  • English for young kidsEnglish for young kids
    Engleski jezik za djecu

    Helen Doron učenici se zabavljaju i uče engleski jezik – sve u isto vrijeme.

    Saznajte zašto
  • English learning for childrenEnglish learning for children
    Isprobajte nas

    Pozivamo Vas na besplatan demo čas.

    Pronađite Learning Centar
  • English for kids
    Od male djece do tinejdžera

    Mi pripremamo mlade učenike od 3 mjeseca do 19 godina za uspješnu budućnost.

    Pronađite Learning Centar
 

Judit Kovács govori o najučinkovitijoj metodi usvajanja engleskog kao stranog jezika

Nezavisno istraživanje otkriva da je Helen Doron English najučinkovitija metoda podučavanja, a evo i zašto.

Sa širenjem programa za usvajanje stranih jezika u javnim i privatnim predškolskim ustanovama za djecu od 3 do 7 godina, profesorica doktorica Judith Kovács krenula je u ocjenjivanje nedostataka i prednosti programa ranog usvajanja jezika, naročito zbog manjka savremenog istraživanja u polju usvajanja engleskog kao stranog  jezika (EFL). Dr. Kovács istražila je tri različite vrste EFL metoda u više gradova u Mađarskoj, fokusirajući se na tri ključna područja:

– uticaj ranog usvajanja jezika na sposobnost usvajanja i korištenja više jezika u komunikaciji

– uspjeh i učinkovitost programa ranog usvajanja engleskog koje podučavaju posebno obučeni učitelji

– uticaj učenja stranog jezika na sveukupno usvajanje vještina kod djeteta

Rano učenje jezika razvija više sposobnosti

Prema istraživanju dr. Kovács, rano izlaganje stranim jezicima rezultira razvojem sposobnosti korištenja više jezika u jednakoj mjeri, ako je susret ostvaren na aktivan i zabavan način. Djeca koja se susretnu sa stranim jezikom, uz svoj maternji jezik i uz aktivnosti koje su koncipirane kao igra i prilagođene njihovoj dobi, sposobna su koristiti više od jednog jezika u komunikaciji. Shodno tome, djeca  koja su usvajala strani jezik na tradicionalan način, nisu pokazala znakove razvoja sposobnosti korišenja više jezika u jednakoj mjeri. Nisu bili svjesni da engleski jezik mogu koristiti kao sredstvo komuniciranja.

Posebno obučeni učitelji srž su programa usvajanja stranog jezika

Učenje u ranoj dobi nije garancija uspjeha. Nastavni plan i program i kvalitet učitelja također imaju važnu ulogu. Otkrića dr. Kovács nadalje ukazuju da je „za uspjeh bitno da mladi učenici imaju posebno obučene učitelje koji slijede posebno izrađen nastavni plan i program, poput onoga koji imaju Helen Doron programi.“ Svi Helen Doron učitelji stručnjaci su za ovu zabavnu i uspješnu metodu učenja ispunjenu pjesmom, plesom i igrama. Učenici uče u malim grupama od 4 do 8 djece te na taj način imaju pažnju i ohrabrenje potrebno za učenje i razvoj sampouzdanja prilikom učenja.

Prednosti učenja nadmašuju puko usvajanje jezika

Dr. Kovács otkrila je da prednosti usvajanja stranog jezika kroz ugodne aktivnosti i sa dobro obučenim učiteljima premašuju puko usvajanje jezika. U stvarnosti, rano učenje stranog jezika pridonosi višem nivou fleksibilnosti u razmišljanju kod djece i sveukupnom intelektualnom razvoju.

Učenici koji su učili engleski jezik pomoću jedinstvene Helen Doron metode ne samo da su usvojili engleski jezik već je tako usvojena metodika učenja imala pozitivan uticaj na njihove sveukupne vještine učenja.

Kovács je primjetila da nema povezanosti između vremena provedenog u učionici i kvaliteta rezultata. Zaključila je da je ključni faktor uspjeha izlaganje djeteta dobro razrađenom nastavnom planu s jasnom svrhom. Koristeći Helen Doron metodu u učenju, djeca počinju uživati u usvajanju jezika u dobi od tek tri mjeseca, kroz gmuziku, igru i zabavu, ni ne shvaćajući da usvajaju drugi jezik lako i prirodno poput maternjeg.

Kovács Judit je profesorica, vanjska saradnica i trenerica učitelja na univerzitetu ELTE TÓFK u Budimpešti gdje vodi katedre EFL metodologije, Dječje književnosti, Britanske civilizacije te asistira u praksi u ELTE školi za pripravnike. Njen profesionalni interes pokriva veliki broj tema u predškolskom podučavanju engleskog jezika i osnova integriranog učenja jezika i nastavnog sadržaja, što je ujedno bila i tema njenog doktorata. Dr. Kovács također  ima magisterij u primarnoj obuci učitelja na sveučilištu u Leedsu u Velikoj Britaniji. 

Saznajte više o istraživanju Judit Kovács ovdje