Bosna i Hercegovina
  • English for young kidsEnglish for young kids
    Engleski jezik za djecu

    Helen Doron učenici se zabavljaju i uče engleski jezik – sve u isto vrijeme.

    Saznajte zašto
  • English learning for childrenEnglish learning for children
    Isprobajte nas

    Pozivamo Vas na besplatan demo čas.

    Pronađite Learning Centar
  • English for kids
    Od male djece do tinejdžera

    Mi pripremamo mlade učenike od 3 mjeseca do 19 godina za uspješnu budućnost.

    Pronađite Learning Centar
 

Kako kućni ljubimci pomažu djeci da nauče čitati

Rezultati mnogih istraživanja ukazuju na sve veći broj djece predškolske i rane školske dobi sa poteškoćama u čitanju. Neki od najčešćih problema su disleksija i mucanje, ali i problemi u čitanju koji su povezani sa strahom od javnog nastupa, nesigurnošću i sramežljivošću. Djeca nerijetko osjećaju svojevrsnu odbojnost i strah prema čitanju i učenju čitanja, a razlog tome su nesigurnost i negativne reakcije na pogreške prilikom čitanja. Pored toga uočen je i nedostatak motivacije za čitanje. Aktivnost čitanja se kod djece sve više napušta usljed rastućeg trenda upotrebe tableta, pametnih telefona, igraćih konzola, ali i zbog činjenice da roditelji sve više vremena provode na poslu i manje vremena provode sa svojom djecom. Kao posljedicu svega navedenog, djeca provode sve više vremena sama, postaju sve više usamljena, do informacija dolaze samo jednim klikom, zbog čega ne koriste maštu, ne istražuju, ne povezuju i ne zaključuju, ne stiču nova znanja i sve manje koriste svoje intelektualne kapacitete.

Ako vaše dijete ima problema sa čitanjem predlažemo vam da čita svom kućnom ljubimcu. Stručnjaci tvrde kako je ovo vrlo korisno za poboljšanje vještine čitanja. Čitanje kućnim ljubimcima ima terapeutski uticaj knjige na dijete. Dokazano da su ljubimci savršeno društvo za čitanje jer slušaju s pažnjom, ne osuđuju, ne podsmjehuju se i ne kritiziraju. Oni ne ispravljaju i ne remete mir, štaviše stvara se vrlo pozitivna i opuštena atmosfera, a čitanje postaje zabavno. Kao rezultat, djeca počinju bolje čitati, zaboravljaju na poteškoće i strahove, lakše razumiju pročitano, i lakše razgovaraju o tekstu. Dok čitaju ne ispravlja ih se i na taj način se podiže njihovo samopouzdanje i osjećaj uspjeha stvara volju za daljim napretkom.

Mary Renck Jalongo, dr.sc., profesor na Indiana University of Pennsylvania kaže kako odgojitelji već odavno znaju za terapiju uvođenja životinja (uglavnom pasa) u školame. U jednoj studiji se pokazalo kako su djeca koja su bila zamoljena da čitaju naglas, pokazivala manji nivo stresa čitajući životinjama nego ljudima.

Rečenica “Vrijeme je za knjigu i učenje!” i nije baš najprivlačnija ponuda. Ali uz kućne ljubimce čitanje i učenje postaje puno privlačnije i zabavnije.