Bosna i Hercegovina
  • English for young kidsEnglish for young kids
    Engleski jezik za djecu

    Helen Doron učenici se zabavljaju i uče engleski jezik – sve u isto vrijeme.

    Saznajte zašto
  • English learning for childrenEnglish learning for children
    Isprobajte nas

    Pozivamo Vas na besplatan demo čas.

    Pronađite Learning Centar
  • English for kids
    Od male djece do tinejdžera

    Mi pripremamo mlade učenike od 3 mjeseca do 19 godina za uspješnu budućnost.

    Pronađite Learning Centar
 

Načini učenja: Zašto postoji više načina učenja engleskog jezika (i zašto je to važno)

Prisjetite se svojih školskih dana. Vrlo je vjerojatno da sjedite u učionici, gledajući naprijed i tako satima. Možda je Vaša učiteljica puno pričala, pisala na tabli i dijelila bilješke. Ali šta  je sa Vama? Je li Vam bilo jednostavno razumijeti i upijati informacije? Jeste li proveli vrijeme u učionici sanjareći, šarajući nešto u svojoj svesci ili podvlačeći informacije koristeći marker?

Kao što svi ne izgledamo jednako, tako ni ne učimo svi na isti način nego imamo različite načine učenja. Načini učenja mogu imati veliki uticaj na našu sposobnost shvaćanja i pohranjivanja novih informacija kad učimo novi jezik.

Ponašanje djeteta u učionici mnogo otkriva o njegovim (ili njenim) načinima učenja. Model koji se često primjenjuje je VAK – koji obuhvata vizualno, auditivno i kinestetičko učenje.

Vizualni tipovi učenika uče gledajući i čitajući, auditivni tipovi učenika uče slušajući i govoreći, kinestetički tipovi učenika uče putem dodira i kretnji. Vizualni tipovi učenika vole učiti kroz zadatke čitanja i pisanja, auditivni tipovi učenika uče izgovarajući informacije ili glasno čitajući, dok kinestetički tipovi učenika najbolje uče kroz dodir i pokret.

Zanimljiva činjenica je da će većina djece koristiti sva tri načina učenja, ali da preferiraju  jedan ili dva. VAK model pruža brz i jednostavan način procjenjivanja modela učenja i, što je najvažnije, omogućuje kreiranje metoda učenja i pristup koji bi odgovarao dječjim afinitetima.

Koji su zajednički pokazatelji načina učenja? Kod podučavanja, vizualnim tipovima učenika potrebno je pružiti pisane upute, auditivnim verbalne instrukcije, a kinestetičkim pokazati pokrete. Pri tom se može reći „Pokaži mi“, „Reci mi“ i „Daj da ja pokušam“.

Kako učitelji mogu iskoristiti njihovo znanje o različitim stilovima kod podučavanja? Mogu omogućiti različite aktivnosti koje zadovoljavaju potrebe djece. Vizualni tipovi učenika vole posmatrati – gledajući slike ili predmete. Tipične aktivnosti uključuju set kartica gdje učenik imenuje ono što vidi, igre u kojima djeca prepoznaju koje kartice je učitelj maknuo (What’s missing?) i igru Memory.

Auditivni tip učenika voli slušati i pričati – slušati riječi, pjesmice ili zvukove. Tipične aktivnosti uključuju igre s uputama. Na primjer igra „Gluhi telefon“ koja uključuje šaptanje riječi osobi koja se nalazi do tebe. Dijete koje posljednje čuje riječ treba reći ili pokazati kretnjom što je čulo. Još jedna aktivnost Brain Jog, uključuje povezivanje obje strane mozga kroz pokret i izgovor riječi i fraza. (Ovo je i kinestetička aktivnost.)

Kinestetički tip učenika voli praktične zadatke (dodir, osjet, držanje) koji mu omogućuju lakše usvajanje informacija. Kod kinestetičkih tipova učenika pjesmice i pokreti imaju važnu ulogu. Djeca pjevaju pjesmice uz pokrete te u isto vrijeme povezuju riječi sa značenjem. U igri imitacije djeca izvlače kartice i pokazuju pokretom radnju ili riječ koju vide dok ostali moraju pogoditi o čemo se radi. Zabavne igre kao što su „Relay Race“ i „Blind Man’s Bluff“ zahtijevaju od djece prepoznavanje predmeta kroz opis i dodir (taktilna stimulacija).

Helen Doron metoda uključuje sva tri načina učenja. Na času se kombinuju vizualne, auditivne i kinestetičke aktivnosti gdje djeca plešu, sjede, ustaju, pjevaju, kreću se i igraju igre. Djeca aktivno učestvuju u času i zabavljaju se dok usvajaju jezik.