864 Views

Ivana Trlin “Corona, moje dijete i ja”

Ivana Trlin

Pozdrav svima. Zovem se Ivana Trlin i mama sam dvoje djece koja pohađaju Helen Doron školu u Mostaru. Moj sin, koji uskoro puni 11 godina, pohađa školu od prvog razreda OŠ. Moja kćerka, koja je nedavno napunila 6 godina i na jesen kreće u prvi razred OŠ, pohađa Helen Doron od svoje treće godine. Naravno kako moja djeca u tako maloj dobi nisu iskazala želju za učenjem engleskog jezika, to je bila inicijativa mene i moga supruga. Smatrali smo i još uvijek smatramo kako je znanje stranog jezika, posebice engleskog, između ostalog – neprocjenjivo. Za to smo tražili adekvatnu ustanovu i imali sreću jer se upravo u tom periodu u Mostaru otvorila Helen Doron škola. To je za nas bila savršena škola ponajviše zbog svog inovativnog pristupa učenju.

Godinama gledam kako s osmijehom odlaze na sate

Od samog početka gledala sam i slušala razne priče, podsmijehe poznanika i susjeda na račun učenja stranog jezika u tako maloj dobi. Izjave poput onih kako se tamo samo „nešto pjeva“ i zabavlja bile su česti komentari. Nisam mnogo marila za to. Ono što je meni bilo bitno jesu učitelji koji su talentirani, strpljivi, profesionalni. Oni konstantno uče i razvijaju se te imaju drugačiji pristup u radu s djecom. Poticaj koji daju djeci kako bi učila u jednom novom, stimulativnom i pozitivnom okruženju. Cijeli sustav škole u Mostaru imao je jedan divan pristup. Imali smo sreću i naša su djeca zavoljela svoje teacher-e, školu i samu nastavu. Tamo su stekli brojne prijatelje, imali mnoštvo lijepih druženja i uspomena. Godinama gledam kako s osmijehom odlaze na sate. A ono o čemu se drugi brinu, znanje engleskog jezika, svaki dan se razvija. Niko na engleskom jeziku komunicira s ljudima iz cijelog svijeta dok Iva ima tako dobar naglasak kao da joj je engleski maternji jezik.

Ivana Trlin

Kako sam po profesiji psiholog i psihoterapeut posebice licencirana za rad s djecom, tako se tijekom COVID-a razvila suradnja sa školom. Odlučili smo u ovim izazovnim vremenima održati jedno predavanje na temu COVID-a na kojoj sam ja bila predavač.

„Corona, moje dijete i ja”

U subotu 23.01.2021. godine održali smo predavanje: „Corona, moje dijete i ja“. Prije razgovora o samoj Coroni naučili smo malo o funkcioniranju i razvoju mozga te stresu. Saznali kako (trumatični) stres oblikuje mozak potičući niz hormonalnih promjena koje trajno mijenjaju dječji mozak u adekvatnom nošenju s izazovnom okolinom. Roditelji su naučili kako je djetetu privrženost jedini amortizer (ublaživač) protiv stresa. Kako intervenirati kako bi dijete razvilo što širi „prozor tolerancije“ koji će mu u budućnosti pomoći u adekvatnom nošenju sa stresom. Saznali smo kako to izgleda kada je roditelj izvor stresa i zašto dijete postaje disregulirano te kako se nositi s tim.

Pričali smo o Coroni kao traumi. Nevidljivoj bolesti čije posljedice vidimo svuda (maske, distanca, strah…).

Pitanja roditelja

Nakon predavanja razvili smo diskusiju i odgovarali na neka pitanja roditelja poput:

– Kako razgovarati s djecom?

– Kako reagirati ako razgovorom ne dopiremo do djeteta?

– Dijete je u grču. Kako reagirati?

Mogu samo reći kako je cijelo iskustvo bilo jako ugodno za mene. Roditelji koji su se odazvali ovom predavanju sigurno su visoko motivirani kako bi što bolje pomogli sebi i svojoj djeci, razvili neke nove vještite i usvojili nova znanja.

Hvala Helen Doron Mostar za sve!

865 Views

Ivana Trlin “Corona, moje dijete i ja”

Ivana Trlin

Pozdrav svima. Zovem se Ivana Trlin i mama sam dvoje djece koja pohađaju Helen Doron školu u Mostaru. Moj sin, koji uskoro puni 11 godina, pohađa školu od prvog razreda OŠ. Moja kćerka, koja je nedavno napunila 6 godina i na jesen kreće u prvi razred OŠ, pohađa Helen Doron od svoje treće godine. Naravno kako moja djeca u tako maloj dobi nisu iskazala želju za učenjem engleskog jezika, to je bila inicijativa mene i moga supruga. Smatrali smo i još uvijek smatramo kako je znanje stranog jezika, posebice engleskog, između ostalog – neprocjenjivo. Za to smo tražili adekvatnu ustanovu i imali sreću jer se upravo u tom periodu u Mostaru otvorila Helen Doron škola. To je za nas bila savršena škola ponajviše zbog svog inovativnog pristupa učenju.

Godinama gledam kako s osmijehom odlaze na sate

Od samog početka gledala sam i slušala razne priče, podsmijehe poznanika i susjeda na račun učenja stranog jezika u tako maloj dobi. Izjave poput onih kako se tamo samo „nešto pjeva“ i zabavlja bile su česti komentari. Nisam mnogo marila za to. Ono što je meni bilo bitno jesu učitelji koji su talentirani, strpljivi, profesionalni. Oni konstantno uče i razvijaju se te imaju drugačiji pristup u radu s djecom. Poticaj koji daju djeci kako bi učila u jednom novom, stimulativnom i pozitivnom okruženju. Cijeli sustav škole u Mostaru imao je jedan divan pristup. Imali smo sreću i naša su djeca zavoljela svoje teacher-e, školu i samu nastavu. Tamo su stekli brojne prijatelje, imali mnoštvo lijepih druženja i uspomena. Godinama gledam kako s osmijehom odlaze na sate. A ono o čemu se drugi brinu, znanje engleskog jezika, svaki dan se razvija. Niko na engleskom jeziku komunicira s ljudima iz cijelog svijeta dok Iva ima tako dobar naglasak kao da joj je engleski maternji jezik.

Ivana Trlin

Kako sam po profesiji psiholog i psihoterapeut posebice licencirana za rad s djecom, tako se tijekom COVID-a razvila suradnja sa školom. Odlučili smo u ovim izazovnim vremenima održati jedno predavanje na temu COVID-a na kojoj sam ja bila predavač.

„Corona, moje dijete i ja”

U subotu 23.01.2021. godine održali smo predavanje: „Corona, moje dijete i ja“. Prije razgovora o samoj Coroni naučili smo malo o funkcioniranju i razvoju mozga te stresu. Saznali kako (trumatični) stres oblikuje mozak potičući niz hormonalnih promjena koje trajno mijenjaju dječji mozak u adekvatnom nošenju s izazovnom okolinom. Roditelji su naučili kako je djetetu privrženost jedini amortizer (ublaživač) protiv stresa. Kako intervenirati kako bi dijete razvilo što širi „prozor tolerancije“ koji će mu u budućnosti pomoći u adekvatnom nošenju sa stresom. Saznali smo kako to izgleda kada je roditelj izvor stresa i zašto dijete postaje disregulirano te kako se nositi s tim.

Pričali smo o Coroni kao traumi. Nevidljivoj bolesti čije posljedice vidimo svuda (maske, distanca, strah…).

Pitanja roditelja

Nakon predavanja razvili smo diskusiju i odgovarali na neka pitanja roditelja poput:

– Kako razgovarati s djecom?

– Kako reagirati ako razgovorom ne dopiremo do djeteta?

– Dijete je u grču. Kako reagirati?

Mogu samo reći kako je cijelo iskustvo bilo jako ugodno za mene. Roditelji koji su se odazvali ovom predavanju sigurno su visoko motivirani kako bi što bolje pomogli sebi i svojoj djeci, razvili neke nove vještite i usvojili nova znanja.

Hvala Helen Doron Mostar za sve!