Mirela Omerović: Nastava u ovoj školi može biti primjer mnogima Najprije ću se predstaviti. Zovem se Mirela Omerović i radim kao univerzitetska profesorica na Pedagoškom fakultetu Univerziteta u Sarajevu. Predajem predmete: Bosanski, hrvatski i srpski jezik, Kulturu govora, Kulturu izražavanja itd. Radim s budućim učiteljima i odgajateljima, a živim u Vogošći s porodicom. Moj sin Afan Omerović pohađa Helen Doron školu od prvog razreda osnovne. Inače je učenik OŠ „Mirsad Prnjavorac“ u Vogošći i trenutno je šesti razred. Voli matematiku, engleski jezik, geografiju, a posebno voli učiti jezike; trenira tekvando i ide u Muzičku školu „Mladen Pozajić“, gdje je trenutno drugi razred. Kad je riječ o važnosti poznavanja engleskog jezika kod djece u današnjem vremenu, smatram da je to neminovna činjenica u globalizacijskom svijetu, gdje je engleski jezik postao lingua franca. Njegovo poznavanje danas čini i osnovnu pismenost, barem do određenog nivoa znanja. Učenici u današnjem odgojno-obrazovnom sistemu, barem kad je riječ o području Kantona Sarajevo, engleski jezik počinju učiti još u trećem razredu osnovne škole, budući da im je potreban i za učenje drugih nastavnih predmeta i uopće za cjeloživotno učenje i za razvoj ključnih kompetencija definiranih Evropskim referentnim okvirom za učenje. Preporuka Još dok su mi djeca bila mala, čula sam od pojedinaca da Helen Doron škola ima posebnu metodologiju učenja engleskog jezika. Nisam znala uistinu kako to funkcionira dok mi dijete nije počelo pohađati ove kurseve. Najprije mi je moja sestra, inače profesorica engleskog jezika i književnosti, preporučila da sina upišem u Helen Doron, jer je ona u struci bila bolje obaviještena o tome. Pristala sam i tako smo Afana upisali u Helen Doron. Nisam bila na prvom (demo) času, jer sam bila zauzeta obavezama, ali sam kasnije došla na jedan od časova i vidjela koliko djeca zapravo uživaju na ovakvoj vrsti nastave. U njihovim očima jednostavno vidite uživanje, sreću i motivaciju za učenjem i igrom. Prve riječi na engleskom jeziku – tek tako! Početak pohađanja ove nastave bio je uobičajen. Nisam mnogo ni očekivala, ali sam čekala trenutak kad će Afan progovoriti prvu riječ. Nije to bilo odmah. Imala sam trenutaka i kad sam pomalo bila skeptična, jer ne vidim rezultate, no to se ne može vidjeti odmah eksplicitno. Učenje drugoga jezika složen je proces, koji ima više faza u kognitivnom razvoju djeteta i mora proći određeno vrijeme dok dijete ne izgovori prvu riječ. Kako je Afan bio šestogodišnjak, sasvim je bilo razumljivo da se ne može očekivati rezultat za mjesec ili dva. Na kraju prvog razreda, dakle, pred kraj prve godine kursa Afan mi je za doručkom tražio da mu dodam hranu – na engleskom jeziku. Tek tako! Osjećala sam u tom trenutku radost i nevjericu. Dotad nije progovarao ni riječi engleskog jezika. To jutro izgovorio je potpunu i pravilnu rečenicu tražeći hranu. Shvatila sam da je progovorio i da je komunikacijski aspekt učenja jezika funkcionirao. Svi smo ostali začuđeni, ali sretni! Afan nikad ne propušta čas Kad je riječ o Afanovoj percepciji časova u Helen Doron školi, on je jednostavno oduševljen. Nikad ne propušta ove časove, na svaki čas ide s jednakom dozom motivacije, sreće i želje za napretkom. I kad nam se najave gosti i trebaju mu možda doći drugovi, Afan kaže: „Mama, ja moram na kurs, ne želim propustiti“. On, jednostavno, uživa na časovima engleskog jezika u Helen Doron školi. Afan ide već šest godina u Helen Doron školu. On aktivno govori engleski, ali jednostavno ne želi prekinuti ovo usavršavanje. Rekao mi je jednom prilikom da želi ići do kraja devetog razreda osnovne škole zato što mu se tamo sviđa. Učenje jezika kroz praktičnu upotrebu Najvažnije je što djeca na ovim časovima engleski uče kroz svakodnevne aktivnosti, kroz pjesmu i različite didaktičke igre. Oni kreiraju ponekad cijelu prezentaciju o nekoj aktuelnoj temi i tako uče konverzacijski engleski. Na taj način jezik se uči kroz praktičnu upotrebu i to je ono najvažnije i istovremeno nešto što oni ne osjećaju kao veliki napor, mučenje ili zadatak koji je dosadan ili zamoran. Drugo, imaju vrlo blizak odnos s učiteljima, mogu im se obratiti za bilo šta, ali tome, naravno, doprinosi i činjenica da su to male grupe, gdje se nastavnik može posvetiti svakom djetetu i kroz igru mu ukazati na neki propust, da određenu konstrukciju treba reći na drukčiji način, ali svakako kroz situacijski kontekst, gdje oni ne osjete niti kritiku, niti bilo kakav negativan stav nastavnika prema sebi. Vannastavne aktivnosti: važan kohezivni element Helen Doron škola organizira različite vannastavnih aktivnosti, različite igre na otvorenom, organiziranje priredbi, kutka za čitanje, posjete planini i sadnje drveća i sl. Sve to predstavlja jedan važan kohezivni element djeci koja pohađaju ovu školu. Vrlo su značajne takve aktivnosti i zadovoljni smo i s tog aspekta. Planiramo pohađati časove Helen Doron i dalje. Kao što rekoh, Afan želi ići u Helen Doron do kraja osnovne škole jer mu se tamo sviđa, osjeća se dobro, motovirano, a najprije zbog toga što se neprestano usavršava i proširuje znanje. Helen Doron metoda kao primjer u kurikularnoj reformi Kantona Sarajevo Kad god sam u prilici da preporučim Helen Doron školu, činim to rado. Upravo na osnovu našeg pozitivnog iskustva i želje da se djeca općenito educiraju u što većoj mjeri. O metodama Helen Doron škole govorila sam i u okviru svog tima u kurikularnoj reformi na području Kantona Sarajevo. Naime, bila sam članica tima za Bosanski jezik i književnost / Hrvatski jezik i književnost / Srpski jezik i književnost za izradu kurikuluma na Kantonu Sarajevo, te sam često navodila primjer komunikacijskog pristupa edukaciji u metodologiji Helen Doron škole, što bismo svakako trebali slijediti kao jednu od dobrih praksi u poučavanju. Nastava u ovoj školi može biti primjer mnogima kako da unesu reforme u poučavanju svoga predmeta. Kao osoba koja direktno učestvuje u odgojno-obrazovnom procesu u BiH svakako preporučujem svima da djecu upišu u Helen Doron školu, jer će tamo naučiti govoriti engleski jezik, ali na jednostavan način i primjeren njihovom uzrastu i kognitivnom razvoju u određenoj dobi. Iskreno se zahvaljujem Helen Doron školi na svemu što je moje dijete ponijelo iz te institucije i još uvijek traje taj proces učenja!
Mirela Omerović: Nastava u ovoj školi može biti primjer mnogima Najprije ću se predstaviti. Zovem se Mirela Omerović i radim kao univerzitetska profesorica na Pedagoškom fakultetu Univerziteta u Sarajevu. Predajem predmete: Bosanski, hrvatski i srpski jezik, Kulturu govora, Kulturu izražavanja itd. Radim s budućim učiteljima i odgajateljima, a živim u Vogošći s porodicom. Moj sin Afan Omerović pohađa Helen Doron školu od prvog razreda osnovne. Inače je učenik OŠ „Mirsad Prnjavorac“ u Vogošći i trenutno je šesti razred. Voli matematiku, engleski jezik, geografiju, a posebno voli učiti jezike; trenira tekvando i ide u Muzičku školu „Mladen Pozajić“, gdje je trenutno drugi razred. Kad je riječ o važnosti poznavanja engleskog jezika kod djece u današnjem vremenu, smatram da je to neminovna činjenica u globalizacijskom svijetu, gdje je engleski jezik postao lingua franca. Njegovo poznavanje danas čini i osnovnu pismenost, barem do određenog nivoa znanja. Učenici u današnjem odgojno-obrazovnom sistemu, barem kad je riječ o području Kantona Sarajevo, engleski jezik počinju učiti još u trećem razredu osnovne škole, budući da im je potreban i za učenje drugih nastavnih predmeta i uopće za cjeloživotno učenje i za razvoj ključnih kompetencija definiranih Evropskim referentnim okvirom za učenje. Preporuka Još dok su mi djeca bila mala, čula sam od pojedinaca da Helen Doron škola ima posebnu metodologiju učenja engleskog jezika. Nisam znala uistinu kako to funkcionira dok mi dijete nije počelo pohađati ove kurseve. Najprije mi je moja sestra, inače profesorica engleskog jezika i književnosti, preporučila da sina upišem u Helen Doron, jer je ona u struci bila bolje obaviještena o tome. Pristala sam i tako smo Afana upisali u Helen Doron. Nisam bila na prvom (demo) času, jer sam bila zauzeta obavezama, ali sam kasnije došla na jedan od časova i vidjela koliko djeca zapravo uživaju na ovakvoj vrsti nastave. U njihovim očima jednostavno vidite uživanje, sreću i motivaciju za učenjem i igrom. Prve riječi na engleskom jeziku – tek tako! Početak pohađanja ove nastave bio je uobičajen. Nisam mnogo ni očekivala, ali sam čekala trenutak kad će Afan progovoriti prvu riječ. Nije to bilo odmah. Imala sam trenutaka i kad sam pomalo bila skeptična, jer ne vidim rezultate, no to se ne može vidjeti odmah eksplicitno. Učenje drugoga jezika složen je proces, koji ima više faza u kognitivnom razvoju djeteta i mora proći određeno vrijeme dok dijete ne izgovori prvu riječ. Kako je Afan bio šestogodišnjak, sasvim je bilo razumljivo da se ne može očekivati rezultat za mjesec ili dva. Na kraju prvog razreda, dakle, pred kraj prve godine kursa Afan mi je za doručkom tražio da mu dodam hranu – na engleskom jeziku. Tek tako! Osjećala sam u tom trenutku radost i nevjericu. Dotad nije progovarao ni riječi engleskog jezika. To jutro izgovorio je potpunu i pravilnu rečenicu tražeći hranu. Shvatila sam da je progovorio i da je komunikacijski aspekt učenja jezika funkcionirao. Svi smo ostali začuđeni, ali sretni! Afan nikad ne propušta čas Kad je riječ o Afanovoj percepciji časova u Helen Doron školi, on je jednostavno oduševljen. Nikad ne propušta ove časove, na svaki čas ide s jednakom dozom motivacije, sreće i želje za napretkom. I kad nam se najave gosti i trebaju mu možda doći drugovi, Afan kaže: „Mama, ja moram na kurs, ne želim propustiti“. On, jednostavno, uživa na časovima engleskog jezika u Helen Doron školi. Afan ide već šest godina u Helen Doron školu. On aktivno govori engleski, ali jednostavno ne želi prekinuti ovo usavršavanje. Rekao mi je jednom prilikom da želi ići do kraja devetog razreda osnovne škole zato što mu se tamo sviđa. Učenje jezika kroz praktičnu upotrebu Najvažnije je što djeca na ovim časovima engleski uče kroz svakodnevne aktivnosti, kroz pjesmu i različite didaktičke igre. Oni kreiraju ponekad cijelu prezentaciju o nekoj aktuelnoj temi i tako uče konverzacijski engleski. Na taj način jezik se uči kroz praktičnu upotrebu i to je ono najvažnije i istovremeno nešto što oni ne osjećaju kao veliki napor, mučenje ili zadatak koji je dosadan ili zamoran. Drugo, imaju vrlo blizak odnos s učiteljima, mogu im se obratiti za bilo šta, ali tome, naravno, doprinosi i činjenica da su to male grupe, gdje se nastavnik može posvetiti svakom djetetu i kroz igru mu ukazati na neki propust, da određenu konstrukciju treba reći na drukčiji način, ali svakako kroz situacijski kontekst, gdje oni ne osjete niti kritiku, niti bilo kakav negativan stav nastavnika prema sebi. Vannastavne aktivnosti: važan kohezivni element Helen Doron škola organizira različite vannastavnih aktivnosti, različite igre na otvorenom, organiziranje priredbi, kutka za čitanje, posjete planini i sadnje drveća i sl. Sve to predstavlja jedan važan kohezivni element djeci koja pohađaju ovu školu. Vrlo su značajne takve aktivnosti i zadovoljni smo i s tog aspekta. Planiramo pohađati časove Helen Doron i dalje. Kao što rekoh, Afan želi ići u Helen Doron do kraja osnovne škole jer mu se tamo sviđa, osjeća se dobro, motovirano, a najprije zbog toga što se neprestano usavršava i proširuje znanje. Helen Doron metoda kao primjer u kurikularnoj reformi Kantona Sarajevo Kad god sam u prilici da preporučim Helen Doron školu, činim to rado. Upravo na osnovu našeg pozitivnog iskustva i želje da se djeca općenito educiraju u što većoj mjeri. O metodama Helen Doron škole govorila sam i u okviru svog tima u kurikularnoj reformi na području Kantona Sarajevo. Naime, bila sam članica tima za Bosanski jezik i književnost / Hrvatski jezik i književnost / Srpski jezik i književnost za izradu kurikuluma na Kantonu Sarajevo, te sam često navodila primjer komunikacijskog pristupa edukaciji u metodologiji Helen Doron škole, što bismo svakako trebali slijediti kao jednu od dobrih praksi u poučavanju. Nastava u ovoj školi može biti primjer mnogima kako da unesu reforme u poučavanju svoga predmeta. Kao osoba koja direktno učestvuje u odgojno-obrazovnom procesu u BiH svakako preporučujem svima da djecu upišu u Helen Doron školu, jer će tamo naučiti govoriti engleski jezik, ali na jednostavan način i primjeren njihovom uzrastu i kognitivnom razvoju u određenoj dobi. Iskreno se zahvaljujem Helen Doron školi na svemu što je moje dijete ponijelo iz te institucije i još uvijek traje taj proces učenja!