3218 Views

Put jedne Helen Doron učiteljice

Moje prvo iskustvo učenja engleskog jezika bilo je gledanje crtića u djetinjstvu. Naravno, to nije bilo aktivno učenje i tada ni sama nisam znala da usvajam mnoštvo riječi i izraza na engleskom, pa i naglasak. Tek kada sam se u razgovoru mogla sjetiti engleske riječi prije nego hrvatske, tada su članovi moje porodice uvidjeli da moja želja da budem prilijepljena uz televizor možda i nije bila tako strašna, i da je to ipak urodilo nekim plodom – pasivnim učenjem stranog jezika.

Kako sam odrastala, tako sam dolazila u doticaj s nizom učitelja i nastavnika, koji su i taj aktivni proces, školsko učenje jezika, učinili iznimno zabavnim. Već tada sam znala da je to nešto čime bih se i ja jednoga dana htjela baviti. Tako sam se kroz srednju školu pripremala za studij engleskog jezika i književnosti na fakultetu. Na putu do diplome upoznala sam mnogo profesora, koji su mi dali ideju o tome kakav bih profesor ja htjela postati.

Nakon studija, bilo mi je pomalo žao što je mom učenju došao kraj, jer moja želja za učenjem novih stvari nije oslabila. No, bila sam spremna na traženje novih izazova. Tada sam vidjela oglas za Helen Doron školu i činilo se kao radno mjesto baš za mene: učenje od vrlo rane dobi – podržavam; učenje uz gledanje crtića kod kuće i slušanje audio materijala – apsolutno vjerujem u to; učenje kroz igru – where do I sign up?

Na edukaciji za Helen Doron učitelje saznala sam puno o tome koliko djeca mogu usvajati i da granice postoje samo ondje gdje ih mi postavimo. Djeca uče od najranije dobi – zašto ne bi, uz materinji, naučili i strani jezik? Kada im damo mogućnost, što više ih izložimo materijalima za učenje, i na najprirodniji način potičemo govor, djeca nas itekako mogu iznenaditi.

Nakon edukacije i seminara za Helen Doron učitelje, shvatila sam da završavanje fakulteta nije značilo kraj mog učenja, već odskočnu dasku za pravi svijet u kojemu ima još puno toga za otkriti. Od mentora i kolega, koji me oduševljavaju svojom kreativnošću, sve do mojih učenika – svaka osoba, svako dijete i svaki dan koji sam provela sa svojim grupama nagradio me novim iskustvom koje me formira kao učitelja.

Nastavni čas gledam kao slaganje kockica; prvo moramo staviti malo veće, temeljne kocke, kao što je znanje koje moramo prenijeti, da bismo uopće mogli biti tu gdje jesmo. Zatim priprema nastave. Izrada materijala za učenje. Način na koji podučavamo. Stvaranje ugodne i poticajne atmosfere. Strpljivost. Prilagođavanje situacijama. Uvažavanje tuđih potreba. Zabava i smijeh. Vrlo je važno stvarati stabilnu gradnju i paziti da se ne uruši. Učitelj to ne slaže sam, već u suradnji sa svojim učenicima. Svako dijete u grupi ključno je da bi se sagradio odnos i atmosfera u kojoj svi opušteno učimo.

Zahvalna sam što sam dobila priliku podučavati na ovaj način, i već petu godinu uživam u tome. Neki učenici sa mnom su u grupama od mog početka predavanja, i nevjerojatno je gledati ih kako odrastaju u divne osobe, a posebno je zadovoljstvo razgovarati s njima o njihovim stavovima, interesima, željama, snovima – na engleskom jeziku.

Bilo da je u mojoj grupi 5 godina, ili 2 godine, ili svega nekoliko mjeseci, svako dijete mi je posebno i jednako važno. Smatram da svi oni imaju veliki potencijal naučiti mnogo toga, pa tako i drugi, i treći, i četvrti jezik! Važno je da se na satu osjećaju slobodno, da im je zabavno, a isto tako je važno, i molim da to sada pročitate naglas: djetetu kod kuće puštati audio materijale svaki dan 🙂

– teacher Tamara, Helen Doron centar Špansko

3219 Views

Put jedne Helen Doron učiteljice

Moje prvo iskustvo učenja engleskog jezika bilo je gledanje crtića u djetinjstvu. Naravno, to nije bilo aktivno učenje i tada ni sama nisam znala da usvajam mnoštvo riječi i izraza na engleskom, pa i naglasak. Tek kada sam se u razgovoru mogla sjetiti engleske riječi prije nego hrvatske, tada su članovi moje porodice uvidjeli da moja želja da budem prilijepljena uz televizor možda i nije bila tako strašna, i da je to ipak urodilo nekim plodom – pasivnim učenjem stranog jezika.

Kako sam odrastala, tako sam dolazila u doticaj s nizom učitelja i nastavnika, koji su i taj aktivni proces, školsko učenje jezika, učinili iznimno zabavnim. Već tada sam znala da je to nešto čime bih se i ja jednoga dana htjela baviti. Tako sam se kroz srednju školu pripremala za studij engleskog jezika i književnosti na fakultetu. Na putu do diplome upoznala sam mnogo profesora, koji su mi dali ideju o tome kakav bih profesor ja htjela postati.

Nakon studija, bilo mi je pomalo žao što je mom učenju došao kraj, jer moja želja za učenjem novih stvari nije oslabila. No, bila sam spremna na traženje novih izazova. Tada sam vidjela oglas za Helen Doron školu i činilo se kao radno mjesto baš za mene: učenje od vrlo rane dobi – podržavam; učenje uz gledanje crtića kod kuće i slušanje audio materijala – apsolutno vjerujem u to; učenje kroz igru – where do I sign up?

Na edukaciji za Helen Doron učitelje saznala sam puno o tome koliko djeca mogu usvajati i da granice postoje samo ondje gdje ih mi postavimo. Djeca uče od najranije dobi – zašto ne bi, uz materinji, naučili i strani jezik? Kada im damo mogućnost, što više ih izložimo materijalima za učenje, i na najprirodniji način potičemo govor, djeca nas itekako mogu iznenaditi.

Nakon edukacije i seminara za Helen Doron učitelje, shvatila sam da završavanje fakulteta nije značilo kraj mog učenja, već odskočnu dasku za pravi svijet u kojemu ima još puno toga za otkriti. Od mentora i kolega, koji me oduševljavaju svojom kreativnošću, sve do mojih učenika – svaka osoba, svako dijete i svaki dan koji sam provela sa svojim grupama nagradio me novim iskustvom koje me formira kao učitelja.

Nastavni čas gledam kao slaganje kockica; prvo moramo staviti malo veće, temeljne kocke, kao što je znanje koje moramo prenijeti, da bismo uopće mogli biti tu gdje jesmo. Zatim priprema nastave. Izrada materijala za učenje. Način na koji podučavamo. Stvaranje ugodne i poticajne atmosfere. Strpljivost. Prilagođavanje situacijama. Uvažavanje tuđih potreba. Zabava i smijeh. Vrlo je važno stvarati stabilnu gradnju i paziti da se ne uruši. Učitelj to ne slaže sam, već u suradnji sa svojim učenicima. Svako dijete u grupi ključno je da bi se sagradio odnos i atmosfera u kojoj svi opušteno učimo.

Zahvalna sam što sam dobila priliku podučavati na ovaj način, i već petu godinu uživam u tome. Neki učenici sa mnom su u grupama od mog početka predavanja, i nevjerojatno je gledati ih kako odrastaju u divne osobe, a posebno je zadovoljstvo razgovarati s njima o njihovim stavovima, interesima, željama, snovima – na engleskom jeziku.

Bilo da je u mojoj grupi 5 godina, ili 2 godine, ili svega nekoliko mjeseci, svako dijete mi je posebno i jednako važno. Smatram da svi oni imaju veliki potencijal naučiti mnogo toga, pa tako i drugi, i treći, i četvrti jezik! Važno je da se na satu osjećaju slobodno, da im je zabavno, a isto tako je važno, i molim da to sada pročitate naglas: djetetu kod kuće puštati audio materijale svaki dan 🙂

– teacher Tamara, Helen Doron centar Špansko